Monday 26 October 2009

23. oktoober - Viljandi kompvek

Kust küll alustada? Ei oska küll kuskilt alustada, aga kuskilt peab ju. Kõik sai muidugi alguse sellest, et ütlesin Anzelikale, et saan Rozenile organiseerida esinemise. Ma alguses küll ei uskunud seda, et see õnnestub, aga õnnestus. Esinemiskohaks sai Viljandi klubi "Puhas kuld". Kena kohake, mis on ummamuudu. Kõik, kes satuvad kunagi Viljandisse ja see klubi on veel elujõus, siis külastage kindlasti. Te ei kahetse seda. Aga jah, asi kipub liigselt mölaks, suundume tagasi teemase. Peale Rozeni oli veel bändide nimekirjas Prime Time, Sinful Jester ja Tramontana. Prime Time kahjuks tulla ei saanud, sest trummar jäi haigeks. Loodan, et kõik on nüüd korras ja ta tervis peab. Seega olid suundumas Viljandiise kolm bändi, aga tee sinna oli raske ja keeruline. Põhiliseks põhjuseks oli see, et olin kollanokk kontsertite korraldamises ja olen ka praegult. Kuigi ma õppisin nii mõndagi. Näiteks seda:
1. Tee kindlaks, mis tehnika on koha peal olemas ja mida sul vaja kuskilt muretseda.
2. Oma eelarvesse lisa natuke lisaraha, sest lisakulutused on kärmed tulema.
3. Pane esinemis kuupäev suht peale palgapäeva, sest siis on suurem tõenäosus, et rahvast tuleb üritusele.
4. Tee rohkem reklaami.
Muidugi oli ka teise probleeme, aga ka need leidsid lahenduse. Neist ma rääkima ei hakka, sest tegelikult on selle jutu eesmärgiks anda hinnang toimunud üritusele, aga mitte selle ettevalmistutele. Kuigi, ka see vääriks hinnagut, aga mitte minu poolt.

Minu hinnanguks kümne punkti skaalas on 6,5. Miks nii vähe küsite? Kohe selgitan. Nagu ma ennist ütlesin, Prime Time ei saanud tulla. Seega jäi ainult kolm bändi. Kuidagi vähe, aga polnud parata, tuli sellega leppida. Muidugi, oleks võinud leida asenduse, aga ma ei teinud seda. Põhjuseid ei tea ja ärge küsige. Veel viis hinde alla see, et publikut oli kasinalt. Alles lõpu poole tuli inimesi, kuid siis oli viimane bänd, viimase looga laval. Hea aeg küll kohale ilmumiseks. Seega enamuse rahvast olid bändimehed ja nendega kaasa tulnud fännklaab. Hea seegi. Veel ma ei jäänud eriti rahule Sinful Jester esinemisega. "MIKS???" röögib lugejate hord minu poole. Nagu Ivari ütles mulle, et tema ei oodanud seda esinemist ja seda oli tunda. TA küll esines nagu pidi, aga soul oli puudu. Samuti häiris mind Kenderi bassi imelikud helid, kuid see oli mingi imelik viga. Kuid oli ka head Sinfuli esinemises. Nt see, et "Rape me" ajal tegi Ivari ootamatult sellest tõlkeloo. Ka lugu "Tagant" oli andekas ja pälvis heakskiidu publikult ja helimehelt. Helimehe kohta nii palju, et ta oli PRO. Kokkuvõttes võib Sinful Jesterile hindeks anda tubli koolipoisi kolme.
Rozeni ja Tramontana esinemine oli hea, isegi väga hea. Nad pingutasid kõvasti, aga tänu publiku vähesusele kukkus see kohati halenaljakalt välja. Nt see, kui kutsuti rahvast kaasa elama. No kurat, keda sa kutsud, kui saalis puhub ainult tuul. See viis natuke hinnet alla. Vabandust nüüd küll, aga nii on. Jah, ma saan aru, et publiku puudus ei olnud bändide viga, vaid vähese reklaami ja sita kuupäeva pärast.
Ma arvan, et olen küllalt vingunud, kuid mainin veel seda. Üritus oli ka selle pärast negatiivne, et pidin pidevalt mingite muredega jahmerdama ja ei saanud rahulikult olla. Kuid seda oli vähe ja enamuse ajast sain bände nautida.
Võib-olla ei olnud nüüd mu hinnang päris objektiivne ja kõige põhjalikum, kuid selline see välja kukkus.

Hevi metal, käisin sital!!!

1 comment:

Unknown said...

Livede orgunni kogemusest julgen öelda,et reklaamist polnud erilist haisugi, live orgunnimine kestab ikka rohkem kui kuu. Ja see ka, et kui korraldad kontsertit siis korraldaja ei saa KUNAGI oma üritust rahulikult nautida, sest kogu aeg on midagi teha ja asju ajada.